LES MANS VAN CANTAR

Així va quedar demostrat aquest diumenge, 17 d’octubre al concert que va tenir lloc dintre les activitats de la Fira de Sant Lluc d’Olot. Les cadires van quedar plenes d’un públic gens habitual als concerts. Vingudes de lluny i de prop, van assistir a l’experiència, un bon nombre de persones amb discapacitat auditiva, que a causa de la seva sordesa, no han pogut mai saber de què parlen les cançons. Ni coneixen, aquelles tonades tan populars, com el “Noi de la mare” o “La Marieta de l’ull viu”, tant significatives i memorables.

La intèrpret de signes Anna Maria Martin (Multisignes), va acompanyar acompasadament i amb sentiment, la lletra cantada, expressant les històries que expliquen els cuplets. Amb cadència i sensibilitat, les seves mans, no només comunicaven les paraules, també l’emoció i el sentiment. Tot plegat, un exercici d’interpretació que no va deixar indiferent ningú.

Un moment molt especial va ser quan des de l’escenari es va ensenyar al públic la tonada de la Marieta de l’ull viu amb signes. Tothom va participar amb simpatia i entrega, acostant dos mons molt diferents per uns instants.

L’última interpretació, va ser una experiència per mi molt especial també, ja que per primera vegada, vaig cantar alhora que interpretava amb signes la cançó i vull agrair a totes aquelles persones que em van felicitar (m’ho vaig assajar de valent).

Agraïm a tots els assistents la seva participació i també l’entusiasme del col·lectiu sord que ens van entregar tota la seva atenció i estima.

El col·lectiu sord treballa de valent per facilitar la integració de moltes persones, donant recursos i aprenentatge als discapacitats i els familiars que els envolten. Són moltes les causes que han d’assolir i els projectes a engegar i complir. Després de parlar amb ells, em vaig adonar que les seves prioritats, són tan urgents, que malauradament, la cultura queda en un segon pla, ja que han d’atendre, per exemple, immigrants nou vinguts, nens i nenes que necessiten de manera urgent un aprenentatge de la llengua per a la seva integració. És per això que em van fer arribar, que assistir a un concert és una cosa molt poc habitual, ja que falten recursos per cobrir la cultura accessible, i que els hi agradaria que hi haguessin més col·laboracions i diners per que fos una activitat habitual i no extraordinària, com va ser el cas.

Des d’aquí, ens comprometem a oferir el nostre concert sempre amb aquest valor afegit d’interpretació de signes per a sords a tots els nostres programadors i col·laborar, de la millor manera possible a conscienciar a tothom d’aquesta realitat.

Anuncis

Quant a Rocío Romero Grau

cantante, intérprete, pianista, compositora y arreglista.
Aquesta entrada s'ha publicat en Col·laboracions, memories de concerts, NOTÍCIES i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a LES MANS VAN CANTAR

  1. ESTEL ha dit:

    Jo vaig ser-hi i em vaig emocionar molt!!!! PRECIÓS, ENHORABONA!!!!

  2. candidaperez ha dit:

    Moltes gràcies Estel… per compartir amb nosaltres aquesta experiència i les teves paraules. Una abraçada

Deixa un comentari

