El Disc

portada-solacomprarahora

T’EL PORTEM A CASA: EL PODEU ADQUIRIR  D’UNA MANERA SEGURA  MITJANÇANT LA CONFIANÇA QUE OFEREIX EL SERVEI DE PAYPAL. (Consulteu instruccions aquí)

TAMBÉ EL TROBAREU A LES BOTIGUES DE LA FNAC

DESCÀRREGA DIGITAL A I-TUNES

DÉSCARREGA DIGITAL A : http://us.7digital.com/artists/rocio-romero-elisa-planoguma/candida-memoria?partner=824

EL PODEU SENTIR A SPOTIFY

L’intenció musical d’aquest disc vol alterar la manera habitual d’interpretar els cuplés de la Càndida Pérez. Una manera d’innovar allò que ja ha estat creat i interpretat. Per això s’ha comptat amb una formació acústica composada per Oriol Roca al contrabaix, Manel López a l’acordió, Albert Dondarza al violí, el guitarrista Vicenç Solsona i les impulsores d’aquest projecte: l’Elisa Planagumà al piano i la flauta travessera i la Rocío Romero a la veu. La col·laboració especial de la Núria Feliu, que ha gravat “Les Caramelles” (cançó que va impulsar al seu repertori) com a aportació excepcional, després de quatre anys de no intervenir en cap projecte musical.

Sota la direcció d’Ana Rosa Landa, el color d’aquestes cançons són d’una gama intimista, fugint de l’histrionisme i l’exageració teatral que tant caracteritza aquest gènere. Un viatge interior cap a un altre època a la recerca d’allò essencial. Lletres marcades per les tragèdies de l’època, sentiments d’amor sobrevalorats: la pèrdua, el retrobament, l’engany… Tot un decàleg d’emocions i històries pròpies de les dificultats i alegries de l’època.

El Cd està acompanyat d’un llibret on a més de trobar les lletres de les cançons, tal i com s’han trobat a les partitures, també hi ha una explicació sobre la vida de l’artista, a càrrec del biògraf Josep M. Canals.

Ha estat enregistrat i editat a Nómada 57, Barcelona. Per l’enginyer Pere Aguilar. Amb l’experiència anterior d’haver gravat artistes com Miquel Poveda, Horacio Fumero, Santiago Auserón i un llarg etcètera.

Les col·laboracions de l’Associació de Músics de Tarragona -i el seu president Miguel Alberto Cruz- amb la pre-producció del disc i la de la “Plataforma per la Reivindicació per a la personalitat de la compositora Cándida Pérez” -i el seu president Josep M. Canals i Ferrarons, biògraf i fan de la Cándida- han estat indispensables per portar a terme aquest projecte.

compimusicsstudio

LES CANÇONS

Al repertori del disc podem trobar les cançons més rellevants de la compositora, com “Les Caramelles” sota la carismàtica interpretació única de la Núria Feliu. Es diu que aquesta cançó va marcar l’assentament del gènere a Barcelona.

Trobem “el noi de la mare”, inspirada en la tan coneguda tonada nadalenca i que a la Cándida li va servir d’inspiració per crear tota una història cantada juntament amb el lletrista Santos Albiesa. Ha estat interpretada en aquest disc d’una manera molt sentida i pròpia amb la excepcional guitarra d’en Vicenç Solsona i la murmurant veu de la Rocío Romero.

Altres cançons, com la “Muller d’en Manelic”, basada en la obra literària de l’Àngel Guimerà “Terra Baixa”. Amb lletra d’en Rossend Llurba, la Càndida va saber atorgar musicalment la tragèdia i la venjança que mou aquesta obra.

Cançons no tan conegudes, com “Revetlla d’amor” amb un fons parisenc, referència d’on va ser exportat el cuplé i les varietés a Catalunya. Tot un referent del costum català de la Revetlla de Sant Joan i l’experiència dels primers amors de la vida. Amb lletra també d’en Rossend Llurba, freqüent col·laborador de l’obra de la Cándida.

Pasqua Florida”, un altre referent del costum del gènere de Caramelles. Cançó que formava part d’una de les revistes o llibrets teatrals que la Cándida va composar i va estrenar a Barcelona.

L’orfeonista” obre el disc. Considerada al repertori com a bandera de l’esperit cultural dels orfeons i el poder de la cançó com a fre de la guerra (a la cantonada) i com a exaltació de l’amor. Lletra d’en Rossend Llurba.

Una sardana cantada, “L’emperadriu”, de les poques que s’han trobat al repertori de la Càndida. Amb una riquesa harmònica indiscutible, força d’identitat i costums.

Com a referent de les cançons que la Cándida va crear en castellà i que van constar al repertori d’altres cupletistes molt més afortunades que ella hem inclòs al disc la cançó “La hija del carcelero”. Impulsada per la cantant Raquel Meller i que va voltar tot el món. Amb lletra d’en Delfín Villán.

Un altre peça particular és “Ball de Rams”. Recuperant la seva arrel mediterrània la interpretació d’aquest cant tant popular i indispensable a la Festa Major ha estat un retrobament diferent. Amb lletra d’en Rossend Llurba.

L’última cançó que trobem és la “Marieta de l’ull viu” o també coneguda com “La Font del Gat”. Juntament amb “Les Caramelles”, la cançó més popular del repertori de la Càndida. Per aquest motiu, i trencant amb la intenció general del disc, s’ha tractat la gravació per donar-li un toc a disc antic, fent honor als gramòfons, aquelles màquines parlants, deliri dels més melòmans. L’acompanyament de coros amb un toc desenfadat i popular en la tonada coneguda i certa gràcia irònica i bodvil.

Amb el suport de:

logo-copia

icic_h3

logoolot

logo-amt-grande

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s